Almeerse grillvrienden beginnen Youtube kanaal vanuit de achtertuin!

Outdoor Cooking wordt steeds populairder! Je ziet meer en meer mensen met een ‘serieuze’ BBQ in de achtertuin. De tuincentra hebben complete BBQ afdelingen en The Big Green Egg staat in menig achtertuin. Het is een feit dat veel mensen het plezier ontdekken van buiten koken. De geur van vuur, buiten leven en koken, de heerlijke smaak. Maar veel mensen die zo’n serieuze BBQ aanschaffen hebben eigenlijk nog geen idee hoe je hem moet gebruiken. Met als resultaat dat mensen na een paar mislukte gerechten stoppen met het voornemen om voortaan lekker buiten te koken. En dat is jammer! 
 
Almeerse Hobbykoks Bas van Teylingen en Marcel Koetze presenteren daarom samen met teven Almeerse Chef-kok Frank Trommelen wekelijks op YouTube en Instagram vanuit de Almeerse achtertuin in Almere Duin hoe makkelijk en leuk het is om buiten te koken! Want iedereen kan het! Geen ingewikkelde video’s voor de ‘hardcore’ BBQ liefhebbers, maar handige tips, recepten, technieken en weetjes voor de ‘beginnende’ BBQ-er. 
 
WAAROM YOUTUBE EN INSTAGRAM?
Bas van Teylingen woont vanaf zijn 5e jaar in Almere en is hier echt opgegroeid. Zijn ouders hadden hier meer dan 30 jaar een eigen zaak: De Zonnebloem. Bas is, naast regisseur van vele succesvolle televisieprogramma’s, ook een expert op het gebied van YouTube en andere social media platformen. Hij schreef het boek: ‘Help! Mijn kind zit op YouTube’. YouTuber (50K+ abonnees. 7,5 miljoen views) en was oprichter van De Tube School, de eerste school in Nederland waar jonge mensen, bedrijven en merken alle facetten van YouTube en content creatie leren van de grote YouTubers zelf. Hij is regisseur van de eerste echte YouTube bioscoopfilm in Nederland en België: De Film van Dylan Haegens (300.000 bezoekers) die nu te zien is op Netflix. En ook Project Gio, een film met YouTuber Gio Latooy, inmiddels een Gouden Film status (100.000 bezoekers) en tevens te zien op Netflix. Deze film is opgenomen in Almere.  

Bas en Marcel weten als geen ander hoe je een succesvol kanaal opzet en hoe je dit promoot en in de markt zet. Denk ook aan relevante gasten in de video’s uit de BBQ wereld of andere Influencers.  

UPLOAD SCHEMA 
Elke week een nieuwe video van ongeveer 15 minuten op YouTube en IGTV (Instagram). De video’s worden ook via diverse andere social media kanalen gepromoot. 
YOUTUBE KANAAL: GRILLVRIENDEN 
INSTAGRAM KANAAL: ​www.instagram.com/