Het kan in AlmereNieuwsNieuwsReisproducten Almere per 10…

Reisproducten Almere per 10 december 2017

Syntus

Nieuw: railGo, reizen met bus en trein in Almere met één vervoerbewijs

Met ingang van 10 december 2017 kunnen reizigers gebruik maken van verschillende nieuwe reisproducten voor het openbaar vervoer in Almere. AllGo vult het assortiment aan met verschillende voor Almere specifieke reisproducten. Waaronder railGo: een speciaal combinatieproduct waarbij reizigers zowel met de trein als met de allGo bussen binnen Almere kunnen reizen. Dit maakte allGo, per 10 december 2017 de nieuwe bus vervoerder in de gemeente Almere, vandaag bekend.

Nieuwe reisproducten allGo
Met ingang van 10 december 2017 introduceert allGo de volgende nieuwe reisproducten:

railGo
Een combinatieproduct waarbij reizigers zowel met de trein als met de allGo bussen binnen Almere kunnen reizen en waarmee kan worden overgestapt.

Go Halfuur Reiskaart en Go Uur Reiskaart
Deze zijn geldig en verkrijgbaar in de bussen en met het kaartje kan worden overgestapt.

Go Almere Vrij Dag
Een hele dag vrij reizen op alle allGo bussen binnen Almere.

Go 10 Reizenkaart (met en zonder dalkorting)
Een 10 reizen-product voor op de OV-chipkaart. Met een 10 Reizenkaart  kan worden overgestapt.

Go Almere Vrij (maand- en jaarabonnement)
Voor een vast bedrag vrij reizen met de allGo en R-Net bussen binnen de gemeente Almere.

Go Jongerenabonnement Almere Dag
Dit is een jaarabonnement voor reizigers in de leeftijd van 4 tot en met 18 jaar .

Go Kortingsabonnement Dal (maand- en jaarabonnement)
Dit product geeft korting op saldoreizen op de OV-chipkaart in de daluren.

Later dit jaar maakt allGo de tarieven voor deze nieuwe producten bekend.

Nieuwe manieren van betalen
Naast de OV-chipkaart introduceert allGo de allGo App.  ‘’Met onze handige App koop je heel eenvoudig een vervoerbewijs op je smartphone. Betalen doe je via iDeal, PayPall of creditcard. In- en uitchecken gaat straks makkelijk en snel met de barcode op het beeldscherm van je smartphone’’, vertelt Manon Denessen (woordvoerder Keolis Nederland). Manon Denessen: ”Goed om te weten is dat betalen in de bus vanaf 10 december alleen met de pin of contactloos kan. Betalen met contant geld is niet mogelijk. Dat is wel zo veilig voor onze medewerkers en onze reizigers.”  De andere reisproducten worden in de loop van dit jaar aangeboden via de webshop, de nieuwe allGo Servicewinkel en diverse verkooppunten.

Meest gestelde vragen: antwoorden op website
Op de website allgobus.nl geeft Keolis Nederland inzicht in welke vragen de afgelopen maanden het meest door reizigers en andere betrokkenen zijn gesteld. “Door deze informatie nu al te publiceren, verwachten we reizigers die vragen hebben over bijvoorbeeld bereikbaarheid en abonnementen snel te kunnen helpen”, aldus Manon Denessen.

Blijven informeren
Keolis Nederland zal de komende maanden regelmatig de media opzoeken om nieuwe informatie rond het vervoer, de bussen, de kaartjes en abonnementen onder de aandacht te brengen.